بررسی

بررسی فلاش Canon Speedlite 470EX-AI

شرکت کانن جدیدترین فلاش اکسترنال خودش را با نام کانن Speedlite 470EX-AI معرفی کرد. یک فلاش با طراحی بسیار منحصر به فرد که عبارت AI در انتهای نام آن اشاره به قابلیت هوش مصنوعی فلاش کانن Speedlite 470EX-AI دارد و می‌تواند زاویه تابش نور را به صورت خودکار حدس زده و سر فلاش را طوری بچرخاند که نور با بهترین زاویه ممکن بر روی سوژه بتابد. این نخستین بار است که چنین قابلیتی روی یک فلاش اکسترنال قرار گرفته است و به نظر می‌رسد اختراع آن می‌تواند روش کار عکاسان حرفه‌ای را در موقعیت‌های پیچیده که نیاز به سرعت عمل بالا وجود دارد تغییر دهد. اما این قابلیت چیست و دقیقاً چطور کار می‌کند.

نقد و بررسی

در تصاویری که فلاش کانن Speedlite 470EX-AI  منتشر شده است می‌بینیم که عکاس، با زدن یک دکمه روی فلاش (یا حتی یک دکمه برنامه‌ریزی شده روی خود دوربین که می‌تواند به این قابلیت اختصاص داده شود)، قابلیتی به نام AI. B را فعال می‌کند. این قابلیت که نام آن مخفف Auto-intelligent Bounce یا نور بازتابی هوشمند است، به فلاش کانن Speedlite 470EX-AI اجازه می‌دهد تا یک‌بار نور را به صورت مستقیم به سمت سوژه بتاباند و به این ترتیب فاصله سوژه با فلاش و همچنین فاصله سقف محیطی که در آن عکاسی می‌کنید با فلاش را بسنجد. به این ترتیب می‌تواند با چرخاندن و کم یا زیاد کردن زاویه تابش نور رو به سمت سقف، بهترین نور بازتابی را برای ثبت یک عکس با حداقل سایه‌ها، پیدا کند.

وقتی برای بار اول درباره این قابلیت شنیدیم، کمی عجیب و غریب و ناممکن به نظر می‌رسید، اما ویدئو‌هایی که از این فلاش منتشر شده است، نشان می‌دهد که هم هوش مصنوعی و هم موتوری که برای چرخاندن سر فلاش کانن Speedlite 470EX-AI به کار می‌رود، کاملاً سریع و دقیق عمل می‌کند و این ترکیب که پیش از این توسط خود عکاسان و به صورت حرفه‌ای حدس زده می‌شد به همان دقت قابل حدس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *