بررسی

بررسی لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM

در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی دیگر از لنز های پر طرفدار شرکت کانن آشنا کنیم که البته به دلیل شهرت و آوازه این لنز پر کاربرد شاید با آن آشنا باشید. لنزی که قصد داریم در این بخش درباره آن صحبت کنیم لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM است که اکثر علاقمندان به تصویر برداری یا عکاسی با آن کار کرده اند یا حداقل اسم آن را شنیده اند از این لنز معمولا بر روی دوربین های فول فریم همچون دوربین کانن EOS 5D MK IV و یا 6D EOS استفاده میکنند البته از لنز Canon EF 70-200mm نیز میتوان بر روی دوربین های هاف فریمی مانند EOS 7D MK II نیز سود برد. لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM به دلیل محدوده فاصله کانونی بسیار خوبی که دارد مورد توجه اغلب کاربران قرار میگیرد و باعث گردیده تا این لنز به عنوان معیار و استانداردی برای سنجش سایر لنزها استفاده شود.

با نگاه کردن به نام لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM خواهیم دید که این لنز از یک دیافراگم ثابت با اندازه f/2.8 در طول این فاصله کانونی استفاده میکند که این موضوع باعث شده تا در محیط های کم نور یا با شرایط نوری بد لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM عملکرد بسیار مناسبی را از خود نشان دهد . همچنین با در نظر داشتم این موضوع که با یک لنز تله فتو روبرو هستیم و با توجه به دیافراگم باز این لنز زمانی که عکاس بخواهد پس زمینه عکس را محو نماید یا به اصطلاح فلو کند تا سوژه مورد نظر بیشتر در کانون توجه قرار گیرد قدرت این لنز بیش از پیش به چشم خواهد آمد.

یکی دیگر از مواردی که دز هنگام استفاده از لنز هایی با فاصله کانونی بالا یا به اصطلاح تله باید در نظر داشت لرزش های ناشی از خرکات دست مخصوصا در زوم های بالا است که امری طبیعیست، به همین منظور مهندسین کمپانی کانن برای رفع این مشکل بر روی لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM از یک لرزشگیر تصویر با قدرت بسیار بالا استفاده کرده اند که توانایی کاهش لرزشها به میزان 4 استاپ را دارد در نتیجه عکسهایی که با این لنز به ثبت میرسد بدون لرزش و تاری تصویر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *